Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Oferowanie pracownikom atrakcyjnych warunków ubezpieczenia to inwestycja pracodawcy w zadowolenie załogi wymaga jednak konieczności cyklicznego wykonywania szeregu czynności. Należą do nich działania związane z negocjacjami warunków polis z ubezpieczycielem. Analiza danych, przygotowanie założeń nowego programu, rozmowy z potencjalnymi wykonawcami i wreszcie porównanie złożonych ofert - wszystkie te czynności wymagają czasu i dostępu do specjalistycznej wiedzy. Kolejna grupa działań związana jest z bieżącą obsługą programu. Administracja polisami wymaga od pracowników realizujących te zadania nie tylko dyspozycyjności, ale również szczegółowej znajomości warunków ubezpieczenia i procedur wypłaty świadczeń. Desygnowane przez pracodawcę osoby pełnią dla załogi funkcje informacyjne, doradcze oraz stanowią pomoc techniczną w wypełnianiu niezbędnych dokumentów. Czynności te są często realizowane w godzinach pracy, bo wtedy właśnie oczekują tego ubezpieczeni.
Pomimo tego zaangażowania, przekładającego się wprost na czas pracy już i tak obciążonych pracowników, grupowe ubezpieczenia na życie nie są przez wielu pracodawców traktowane jako element systemu motywacyjnego. W rzeczywistości możliwość uczestnictwa w dobrym programie ubezpieczenia na życie lub ubezpieczenia zdrowotnego przynosi zainteresowanym wymierne korzyści, pomimo braku finansowania tych produktów ze strony pracodawcy! Oszczędność składkowa oraz zdecydowanie szerszy zakres niż w przypadku ubezpieczeń indywidualnych są dodatkowymi korzyściami osiąganymi przez pracowników dzięki zatrudnieniu w danym zakładzie pracy, co realizuje definicję benefitów pracowniczych.
Nasze doświadczenia we współpracy z pracodawcami z niemal każdego sektora gospodarki narodowej wskazują, że pracownikom właśnie tych informacji brakuje. Większość nie wie z czego faktycznie składają się ich polisy. Obecne umowy grupowego ubezpieczenia na życie to złożone produkty, których poznanie wymaga analizy kilkudziesięciu stron wzorców umownych pisanych hermetycznym, specjalistycznym językiem. Dodatkowo wiele programów zawiera niestandardowe rozwiązania, które zapewniają pracownikom rozszerzenie ochrony ponad warunki opisane we wzorcach umownych, znacznie podwyższając jakość gwarantowanej ochrony. Informacji tych próżno szukać na większości ulotek dystrybuowanych wśród załogi. Większość kampanii marketingowych ogranicza się do zaoferowania krótkiego materiału, w którym jedynym eksponowanym elementem jest tabela z wysokościami świadczeń.
Jak rozmawiać z pracownikami na temat grupowych ubezpieczeń na życie i zdrowie? Przede wszystkim kluczem jest systematyczność i jakość tej komunikacji. Standardowe działania informacyjne nie dość, że nie dostarczają zainteresowanym wystarczającej wiedzy na temat warunków ubezpieczenia, to jeszcze mają miejsce wyłącznie przy okazji zmiany polis. A czym może skutkować brak wiedzy na temat warunków ubezpieczenia? Najczęściej niezadowoleniem i rozczarowaniem pracownika liczącego na świadczenie nie objęte zakresem ochrony. Najefektywniejszym rozwiązaniem jest włączenie w tą komunikację doświadczonego doradcy. Duże nakłady czasu pracy są trudne do wygospodarowania w ramach posiadanych kadr. Dodatkowo w trakcie rozmów z pracownikami poruszane są często tematy wymagające przekrojowej wiedzy daleko wykraczającej poza standardowe ubezpieczenia pracownicze. Zaangażowanie odpowiedniego brokera umożliwi sprawną realizację wszystkich tych zadań zapewniając zadowolenie pracowników z warunków oferowanego programu benefitowego.