Polityka plików Cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję

menu

Poinformowany pracownik - zadowolony pracownik

| Poinformowany pracownik - zadowolony pracownik- Tomasz Kaniewski Dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie EIB SA o znaczeniu komunikacji z pracownikami. Wspólnota 17.06.2019

EIB | Ubezpieczenia dla wymagających


Jak oferować ubezpieczeniowe benefity pracownicze? Grupowe ubezpieczenia na życie są standardowo oferowane przez niemal każdego pracodawcę w Polsce, również JST. Warunki programów są zazwyczaj porównywane przez pracowników, którzy sprawnie wychwytują różnice w wysokościach składek i świadczeń. Gorsze warunki wywołują niezadowolenie, którego pierwszym adresatem są osoby zajmujące się bieżącą administracją polisami. Jednakże z tych negatywnych emocji płynie dla nas wszystkich ważna informacja – jak dużą wagę pracownicy przywiązują do warunków grupowego ubezpieczenia na życie zapewnianego przez pracodawcę.


Oferowanie pracownikom atrakcyjnych warunków ubezpieczenia to inwestycja pracodawcy w zadowolenie załogi wymaga jednak konieczności cyklicznego wykonywania szeregu czynności. Należą do nich działania związane z negocjacjami warunków polis z ubezpieczycielem. Analiza danych, przygotowanie założeń nowego programu, rozmowy z potencjalnymi wykonawcami i wreszcie porównanie złożonych ofert - wszystkie te czynności wymagają czasu i dostępu do specjalistycznej wiedzy. Kolejna grupa działań związana jest z bieżącą obsługą programu. Administracja polisami wymaga od pracowników realizujących te zadania nie tylko dyspozycyjności, ale również szczegółowej znajomości warunków ubezpieczenia i procedur wypłaty świadczeń. Desygnowane przez pracodawcę osoby pełnią dla załogi funkcje informacyjne, doradcze oraz stanowią pomoc techniczną w wypełnianiu niezbędnych dokumentów. Czynności te są często realizowane w godzinach pracy, bo wtedy właśnie oczekują tego ubezpieczeni.

Pomimo tego zaangażowania, przekładającego się wprost na czas pracy już i tak obciążonych pracowników, grupowe ubezpieczenia na życie nie są przez wielu pracodawców traktowane jako element systemu motywacyjnego. W rzeczywistości możliwość uczestnictwa w dobrym programie ubezpieczenia na życie lub ubezpieczenia zdrowotnego przynosi zainteresowanym wymierne korzyści, pomimo braku finansowania tych produktów ze strony pracodawcy! Oszczędność składkowa oraz zdecydowanie szerszy zakres niż w przypadku ubezpieczeń indywidualnych są dodatkowymi korzyściami osiąganymi przez pracowników dzięki zatrudnieniu w danym zakładzie pracy, co realizuje definicję benefitów pracowniczych.


Traktowanie grupowego ubezpieczenia na życie jako benefitu pracowniczego wymaga jednak innego podejścia. Nowoczesne benefity to ciągły dialog z pracownikami. Oferowanie takich programów to słuchanie zgłaszanych potrzeb oraz budowanie wśród załogi świadomości jakie zdarzenia w ich życiu są ubezpieczone i na jakich warunkach. Nawet najlepiej wynegocjowane polisy nie zostaną docenione przez pracowników jeśli nie będą oni mieli świadomości kompleksowości zapewnionej ochrony.

Nasze doświadczenia we współpracy z pracodawcami z niemal każdego sektora gospodarki narodowej wskazują, że pracownikom właśnie tych informacji brakuje. Większość nie wie z czego faktycznie składają się ich polisy. Obecne umowy grupowego ubezpieczenia na życie to złożone produkty, których poznanie wymaga analizy kilkudziesięciu stron wzorców umownych pisanych hermetycznym, specjalistycznym językiem. Dodatkowo wiele programów zawiera niestandardowe rozwiązania, które zapewniają pracownikom rozszerzenie ochrony ponad warunki opisane we wzorcach umownych, znacznie podwyższając jakość gwarantowanej ochrony. Informacji tych próżno szukać na większości ulotek dystrybuowanych wśród załogi. Większość kampanii marketingowych ogranicza się do zaoferowania krótkiego materiału, w którym jedynym eksponowanym elementem jest tabela z wysokościami świadczeń.

Jak rozmawiać z pracownikami na temat grupowych ubezpieczeń na życie i zdrowie? Przede wszystkim kluczem jest systematyczność i jakość tej komunikacji. Standardowe działania informacyjne nie dość, że nie dostarczają zainteresowanym wystarczającej wiedzy na temat warunków ubezpieczenia, to jeszcze mają miejsce wyłącznie przy okazji zmiany polis. A czym może skutkować brak wiedzy na temat warunków ubezpieczenia? Najczęściej niezadowoleniem i rozczarowaniem pracownika liczącego na świadczenie nie objęte zakresem ochrony. Najefektywniejszym rozwiązaniem jest włączenie w tą komunikację doświadczonego doradcy. Duże nakłady czasu pracy są trudne do wygospodarowania w ramach posiadanych kadr. Dodatkowo w trakcie rozmów z pracownikami poruszane są często tematy wymagające przekrojowej wiedzy daleko wykraczającej poza standardowe ubezpieczenia pracownicze. Zaangażowanie odpowiedniego brokera umożliwi sprawną realizację wszystkich tych zadań zapewniając zadowolenie pracowników z warunków oferowanego programu benefitowego.


Zespół EIB
Tomasz Kaniewski
Dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie EIB
Kontakt tel.
+48 56 669 34 58
+48 (56) 669 34 00

Kontakt

Strona Główna/ Kontakt

Wyślij wiadomość


Centrala Toruń
87-100 Toruń
ul. Jęczmienna 21
Tel. +48 (56) 669 34 00
Fax. +48 566 693 409
mail: eib@eib.com.pl
Oddział Katowice
40-129 Katowice
ul. Misjonarzy Oblatów 11
Tel. +48 (32) 258 37 50
Fax. +48 566 693 409
mail: katowice@eib.com.pl
Oddział Kraków
31-527 Kraków
ul. Supniewskiego 9
Tel. +48 (12) 627 34 00
Fax. +48 566 693 409
mail: krakow@eib.com.pl
Oddział Rzeszów
35-307 Rzeszów
Al. Armii Krajowej 80
Tel. +48 (17) 862 66 28
Fax. +48 566 693 409
mail: rzeszow@eib.com.pl
Oddział Warszawa
00-722 Warszawa
ul. Podchorążych 39a lok 3
Tel. +48 (22) 559 14 60
Fax. +48 566 693 409
mail: warszawa@eib.com.pl
Oddział Wrocław
53-203 Wrocław
Al. Gen. Józefa Hallera 92/18
Tel. +48 (71) 332 96 67
Fax. +48 566 693 409
mail: wroclaw@eib.com.pl
Przedstawicielstwo Bydgoszcz
85-079 Bydgoszcz
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 7
Tel. +48 (52) 523 90 77
Fax. +48 566 693 409
mail: bydgoszcz@eib.com.pl
Przedstawicielstwo Gdynia
81-395 Gdynia
ul. Władysława IV 43 lok. 205
Tel. +48 (58) 620 62 69
Fax. +48 566 693 409
mail: gdynia@eib.com.pl
Przedstawicielstwo Włocławek
87-800 Włocławek
ul. Targowa 7
Tel. +48 (54) 231 15 36
Fax. +48 566 693 409
mail: wloclawek@eib.com.pl