Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Sztuczna inteligencja (AI) stała się motorem transformacji wielu branż, w tym sektora ubezpieczeniowego. Jej zastosowanie w ocenie ryzyka i likwidacji szkód przynosi znaczne korzyści – zarówno dla klientów jaki i brokerów i ubezpieczycieli.
Zaawansowane modele predykcyjne umożliwiają prowadzenie wielowymiarowych analiz potencjalnych zagrożeń szybciej i w szerszym zakresie niż tradycyjne metody. Zdolność AI do błyskawicznej analizy ogromnych zbiorów danych i wykrywania skomplikowanych zależności pozwala na proaktywne reagowanie na potencjalne zagrożenia i błyskawiczne tempo wdrażania działań zapobiegawczych.
Minimalizuje tym samym ryzyko wystąpienia strat, co z kolei przekłada się na możliwość uzyskania przez przedsiębiorstwa korzystniejszych warunków ubezpieczenia, zarówno pod względem zakresu ochrony, jak i wysokości składki.
Zaangażowanie AI do procesów likwidacji szkód istotnie pogłębia automatyzację i autonomizację procesów. To z kolei uwalnia zasoby ludzkie. Przy małych i standardowych szkodach AI może znacznie przyspieszyć postępowania, natomiast w bardziej skomplikowanych przypadkach będzie stanowiła nieocenione wsparcie, ułatwiając analizę danych.
Wyobraźmy sobie świat, w którym decyzje ubezpieczeniowe podejmowane są w mgnieniu oka, a proces likwidacji szkód przebiega bez komplikacji i opóźnień. Dzięki implementacji sztucznej inteligencji scenariusz ten staje się coraz bardziej realny. Inwestowanie w technologie przyszłości to klucz do sukcesu i zadowolenia klienta.
Artykuł ukazał się w Miesięczniku Ubezpieczeniowym nr 5/2025 do przeczytania tutaj.